2019. szeptember 3., kedd

Kávékrémes képviselőfánk áfonyával

  
Mindig is szerettem a klasszikus sütiken alakítani, egy pici csavart beletenni, amitől szinte egy teljesen új desszert születhet meg. A képviselőfánk tipikusan ilyen: a jól megszokott, cukrászdai verzió egyhangúságán már több alkalommal is változtattam, és ezúttal egy remek ízkombináció állt össze. A titok a kávé. Nem is akármilyen, hanem a kaposvári Roastopus pörkölőműhely Black Sand névre keresztelt specialty kávéja. 
Az égetett tésztába került tejszínes krémet a cseresznye, az őszibarack és a tejcsoki ízjegyeit magában hordozó főzött kávé dobja fel, a krémbe rejtett áfonyaszemek pedig visszahozzák a nyár hangulatát.


Hozzávalók (10-11 mini fánkhoz):

a tésztához:
60 ml víz
60 g liszt
60 g vaj
1 csipet só (inkább nagyobb csipet)
fél kk vaníliás cukor
2 egész tojás

a kávés krémhez:
75 ml espresso (nálam Roastopus Black Sand kávéból főzve)
1 ek kristálycukor
1,5 lapzselatin
50 ml hideg növényi tejszín
50 ml hideg állati tejszín
125 g mascarpone
3 ek porcukor

a tejszínhab tetőhöz:
50 ml hideg állati tejszín 
50 ml hideg növényi tejszín
125 g mascarpone
1 ek porcukor

+ áfonyaszemek 




  • A vizet, a vajat, a sót és a vaníliás cukrot egy lábasban felmelegítem, közben egy külön edényben felütöm a tojásokat is. Amikor a vaj felolvadt a vízben, két adagban hozzáadom a lisztet, úgy, hogy először csak egy habverővel keverem, majd fakanálra váltok. 4-5 percig, folyamatos keverés mellett resztelem (hevítem) a tésztát, amíg el nem válik az edény falától.
  • Robotgépbe teszem át a tésztát, és a tojásokat egyesével elkeverem benne (krémkeverővel).
  • Amikor egynemű lett, áttöltöm az egészet csillagcsöves habzsákba, és sütőpapírral bélelt tepsire diónyi halmokat nyomok, közte elegendő helyet hagyva. A tetejükre kevés vizet szórok a kezemmel.
  • Légkeveréses sütőben először 10 percig 230 fokon sütöm a fánkocskákat, majd még kb. 20 percig 160 fokon. Közben az ajtót nem szabad nyitogatni. Ha gázsütőben sütjük, érdemes alulra egy lábasban vizet tenni, hogy gőzös legyen a sütőtér, itt az utolsó 20 percben 120-130 fok is elég és közben egyszer fordítsuk meg a tepsit.
  • Ha megsültek a fánkok, kihűtöm őket, és a felső harmadukat recés késsel levágom.
  • A lefőzött kávéban elkeverem a hideg vízbe áztatott 1,5 zselatinlapot, a kristálycukrot, majd teljesen kihűtöm. Átöntöm a robotgép keverőtáljába, hozzáadom a kétféle tejszínt (50-50 ml), és egy kanállal elkeverem. A mascarponét egy külön tálban kikeverem a porcukorral, majd a kávés, tejszínes keverőtálba teszem. Kezdetben alacsonyabb, majd magasabb fokozaton jó állagú krémmé dolgozom.
  • A kávés krémet legalább 2-3 órára hűtőbe teszem.
  • A maradék tejszíneket (másik 50-50 ml) a második adag, porcukorral elkevert mascarponéval felverem. Ez is mehet a hűtőbe 1-2 órára.
  • A kettévágott fánkokat egy tálcára rendezem. A kávés krémmel kezdem a töltést, csillagcsöves habzsákból nyomok a fánkokra. Pár szem megmosott, áttörölgetett áfonyaszemmel díszítem mindegyiket. Egy másik zsákból a tejszínhabot is rányomom, majd jöhet a fánkok teteje, amelyeket előzetesen megszórok porcukorral.
  • Érdemes még pár óráig hűtőben pihentetni a fánkokat.


1 megjegyzés:

  1. Megosztom ezt a bizonyságot azokkal a partnerekkel, akik azért küzdenek kapcsolataikkal, mert létezik egy tartós megoldás. A férjem 3 évre elhagyott engem és a 2 gyerekünket egy másik nőért. Megpróbáltam erős lenni csak a gyerekeimért, de nem tudtam úrrá lenni a fájdalmamon, ami a szívemet gyötörte. Megsérültem és összezavarodtam. Segítségre volt szükségem, ezért kutattam egy kicsit az interneten, és rábukkantam egy webhelyre, ahol láttam, hogy Dr. Ellen, egy varázsló segíthet visszaszerezni szerelmeseit. Felvettem vele a kapcsolatot, és egy különleges imát és varázslatokat mondott értem. Meglepetésemre a férjem 2 nap után hazatért. Így hát összejöttünk, és annyi szeretet, öröm és béke volt a családban. Felveheti a kapcsolatot Dr. Ellennel is, aki egy hatékony megoldási asszisztens
    1) Nyerd vissza a volt barátodat
    2) Hozd össze a férjet és a feleséget
    3) hagyja abba a rémálmok ismétlését
    4) Gyógynövényes gyógymód HIV és rák ellen
    5) Erőteljes varázsgyűrű
    6) szerencsebűbáj
    7) A rögeszmék megtörése
    8) Szülési és terhességi problémák. Vegye fel vele a kapcsolatot az EMAIL címen: ellenspellcaster@gmail.com
    Whatsapp +2349074881619

    VálaszTörlés